Όλοι μας έχουμε ακούσει ιστορίες για παιδιά που αν και καθυστέρησαν στην έναρξη της ομιλίας τους (2, 2,5, κάποιες φορές και 3 ετών), κατόρθωσαν να καλύψουν την ψαλίδα, μην παρουσιάζοντας αξιοσημείωτες γλωσσικές ή μαθησιακές δυσκολίες στην πορεία. Στην βιβλιογραφία, αυτό το μικρό ποσοστό παιδιών, αναφέρονται ως "late bloomers", δηλ. τα παιδιά που ωριμάζουν ("ανθίζουν") γλωσσικά αργότερα από τα υπόλοιπα παιδιά ίδιας ηλικίας.
Δυστυχώς η αναγνώριση αυτών των παιδιών δεν είναι εύκολη υπόθεση και συχνά δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά αν η καθυστέρηση που παρουσιάζουν θα ξεπεραστεί εύκολα ή αν πρόκειται για κάποια αναπτυξιακή ή άλλη γλωσσική δυσκολία. Υπάρχουν βέβαια κάποια σημάδια που ίσως μας θορυβήσουν για κάτι πιο σοβαρό και επίμονο (πχ. η συνυπάρχουσα δυσκολία στην κατανόηση λόγου, η έλλειψη επικοινωνιακής πρόθεσης, η έλλειψη βλεμματικής επαφής, η απουσία χρήσης χειρονομιών, κα). Σε αυτές τις περιπτώσεις, καλό θα ήταν οι γονείς να απευθυνθούν άμεσα σε λογοθεραπευτή με σκοπό την αξιολόγηση της ομιλίας, λόγου και επικοινωνίας του παιδιού τους.